Skogens dag!

Hej!
Försov mig idag, vaknade vi 10 i 8 av att mamma ringde! UPPS!
Sen cyklade jag till skolan och hade elevensval och vi kollade på en jättebra film!
Den hette "Die Welle"
 och den handlar om en lärare som under projektveckan diskuterar med sin klass om autokrati (ett annat ord för diktatur) och frågar om det skulle kunna bli autokrati i Tyskland igen.
Alla svarar NEJ och då börjar det spännande i filmen.
Vi får följa läraren när han mer och mer börjar "betee" sig som hitler och dem har speciella kläder, en speciell hälsning och sånt.
Filmen gjorde 2008 och är tysk men den är väldigt bra och man får se mycket som faktsiskt kan hända!


Trailen, inte den bästa, men den duger!

Sen åkte vi till skogen och det var inte kul!
Man frös, blev myggbiten och massa skit.
Timothy  knuffade mig och Becaa så vi flög åt alla möjliga håll och jag tappade min mobil.
Men Michelle, Becaa, Becca, Malin hjälpte mig så vi hittade den sen!
TACK!
Nu ska jag kolla på TV och slappa för jag är trött och har ont i min axel !
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0