Varning, vanring, varning.. långt inlägg på G. MEN TYCKER NI SKA LÄSA, BÅDE ROLIGT OCH AH.. WEIRD!

Okej, nu tar vi dagen från början.

Vaknade av väckarklockan, låg kvar och snoozade.. klev upp, kollade hur jag såg ut i speglen.. speglen gick sönder och jag fick städa upp allt glassplitter, skärde mig på ett finger och fick hämta papper.
Gick sedan till gareroben och ... nädå, så va det inte. Speglen gick inte sönder och jag okar inte berätta i detalj.

Sååå, jag vaknade och gjorde mig iordning och bedrog mig till skolan. Lämnade min väska i skåpet och gick tillsammans med Becca till bussen som skulle ta oss till Långehäll i B-måla.
HAHA, tror ingen i vår klass va så speciellt sugna på att orientera i två timmar.. menmen, det va bara att köra på!
När vi kom fram så började jag och Becca att springa. Det va poängorientering så jag ocg Becca började med
2.an. Den låg närmast och vi är lata så det va ett självklart val. Gick lite fel redan där (a) kom ner till vattnet, där det va ett "hus" typ.. Nä men det va en soffa, resväska, kaffekokare osv, taket va tygbitar som satt fast med rep mellan träden.. Tog bild på det med Beccas kamera, men den har inte jag så bilderna kommer en annan dag. Blev lite rädd när vi skulle ta bild på det, för tänkt om det hade stått en gubbe och typ kollat på oss några träd därifrån? Uuuh, obehagligt!
Sen mötte vi Pierre så vi sprang med honom och tog 3 kontroller?
När vi sedan skulle 4.an (tror jag) så varnade han oss för att det kunde vara blött och ordet blött va bara förnamnet. Fyyfan! När vi kom ut från skogen, va mina skor (som förövrigt va tygskor) GENOMBLÖTA! Tror jag hade värsta sjön i dem, seriöst.. det va massa vatten! Det känndes som om någon masserade mina fötter samtidigt som jag gick bara för att det va fullt med vatten i dem.
Aja, sen gick vi vidare, tänkte att vi skulle ta 3.an , vilket va ett stort MISSTAG!

Vi gick bara 50 meter? Innan vi såg vägen vi skulle in på, det hade kört bilar där innnan + att vi såg Olivia och Sara lite längre fram.
Så vi började gå in.. sen hör vi dem skrika något , vi hörde nästan inte va dem sa, så vi fortsätter gå och tänker att det nog inte va oss dem pratade med. Sen ser jag att Becca går snabbare och typ.. småspringer.. Sen hör jag Sara och Olivia skirka "SPRIIIIIIIING" , så becca som reagerar först, kutar fram och jag reagerar som vanligt lite efter. Jag reagerar när jag ser att det är 3-5 centimeter stora bålgetingar runt mig! FATTA PANIKEN!
Så jag springer allt jag kan, skriker som en idiot och får verkligen panik , börjar skaka.
Kollar på mig, ser 7-10 bålgetingar som sitter på mina kläder? Börjar skrika igen.. och hoppar som en idiot åter igen.
Slår bort dem med pinnar , men dem släpper ju inte !?!? så 5-10 min slår jag bara bort allihopa.. Både Sara och Olivia hade blivigt stuckna, sen börjar jag skaka ännu mer, mina ben, armar, händer , allt skakar.
Har aldrig varit så rädd för småkryo i hela mitt liv, men just den stunden..va jag sjukt nära på att seriöst börja lipa. Det va verkligen obehagligt! Becca fick ingen på sig.. sen ser vi att Fredde och Oskar kommer, så vi skriker spåklart spring.. när dem senare kommer fram till oss så har Oskar en innanför tröjan vid halsen..
Olivia och Sara ringer Tobias och han säger att vi ska gå genom skogen tillbaka.. då känner jag att det verkligen kliar satan på mitt ben där en av dem jävlarna satt.. Det kliar sjukt mycket och svider! Så tror att den va påväg att sticka mig när jag fick bort den, ajajaj.

Vi kommer iaf ut och ska leta efter 7.an , som blir vår sista för vi har inte mer tid..Vi letar och letar.. men hittar den inte.. Men tillsut hittar vi den. Tar kontrollen som ligger mitt inne i skogen.. vet inte vilken väg vi ska ta oss ut så vi går bara mott Norr och kommer fram till en redigt tätskog.. så det va bara börja vandra.. Men sen kom vi tillslut ut och kan gå tillbaka till Pontus och Tobias..
Sen går bussen hem och vid 1 började svenskan.
Slutade vid 20 över 2.
Lite onödigt med en lektion men aja..

Asså, dagen har både varit rolig, läskig, jobbig och lite obehaglig.. men aja, sånt får man leva med!
Bilder kommer nån annan dag, Becca har kameran ;)






P.S DEM TOG BORT KONTROLL NR. 3 SEDAN. D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0